Testy użyteczności jako sposób zapewnienia przyjaznego interfejsu dla użytkownika

Warsztat bapirekędzie dotyczył poznaniaasasin od strony teoretycznej ale przede wszystkim praktycznej w jaki sposób przeprowadzać sesje z użytkownikami dla określenia czy aplikacja/witryna internetowa jest przyjazna użytkownikowi.

Warsztaty składać się będą z 4 części.

Część 1 – teoretyczna, aby zaznajomić uczestników z:
a)  Pojęciem testów użyteczności
b)  Użyteczność w kontekście aplikacji webowych/mobilnych
c)  Przykłady braku użyteczności na podstawie wybranych witryn internetowych/aplikacji
d)  Techniki / metody badania użyteczności
e)  Narzędzia

Część  2– praktyczna
a)  Przybliżenie pojęć sesji z użytkownikami -wprowadzenia i opisanie jak sesja z użytkownikami wygląda, jak dobrze dobrać użytkowników do testów użyteczności
b)  Dokumentacja: przygotowanie scenariuszy, plan testów, ankiety, raporty – przykłady
c)  Zdefiniowanie ról (moderator, obserwatorzy, użytkownicy aplikacji)
d)  Przeprowadzenie sesji z użytkownikami ( praktyczne)
e)  Rekomendacje i wnioski (Recommendations & Findings)

Część 3– praktyczna, zaprojektowanie aplikacji służącej zarządzaniu magazynami zgodnej z wymaganiami funkcjonalnymi.

Część 4– teoretyczna
a)  Podsumowanie warsztatu
b)  Literatura
c)  Szkolenia
d)  Blogi, strony, linki

Tagged under:
TwitterFacebookLinkedInGoogle+