Testy użyteczności jako sposób zapewnienia przyjaznego interfejsu dla użytkownika
Warsztat będzie dotyczył poznania
od strony teoretycznej ale przede wszystkim praktycznej w jaki sposób przeprowadzać sesje z użytkownikami dla określenia czy aplikacja/witryna internetowa jest przyjazna użytkownikowi.
Warsztaty składać się będą z 4 części.
Część 1 – teoretyczna, aby zaznajomić uczestników z:
a) Pojęciem testów użyteczności
b) Użyteczność w kontekście aplikacji webowych/mobilnych
c) Przykłady braku użyteczności na podstawie wybranych witryn internetowych/aplikacji
d) Techniki / metody badania użyteczności
e) Narzędzia
Część 2– praktyczna
a) Przybliżenie pojęć sesji z użytkownikami -wprowadzenia i opisanie jak sesja z użytkownikami wygląda, jak dobrze dobrać użytkowników do testów użyteczności
b) Dokumentacja: przygotowanie scenariuszy, plan testów, ankiety, raporty – przykłady
c) Zdefiniowanie ról (moderator, obserwatorzy, użytkownicy aplikacji)
d) Przeprowadzenie sesji z użytkownikami ( praktyczne)
e) Rekomendacje i wnioski (Recommendations & Findings)
Część 3– praktyczna, zaprojektowanie aplikacji służącej zarządzaniu magazynami zgodnej z wymaganiami funkcjonalnymi.
Część 4– teoretyczna
a) Podsumowanie warsztatu
b) Literatura
c) Szkolenia
d) Blogi, strony, linki